El dimarts
23 de maig, amb l’objectiu de despertar l’interès per la ciència i promoure
l’experimentació científica, els alumnes del cicle mitjà i superior van organitzar una fira científica on es van presentar propostes creatives a diferents espais de l'escola.
Aquest projecte neix d'uns alumnes de cinquè que, motivats per tot el món científic, van dissenyar una jornada on la creativitat no tenia límits i on l'alumnat de l'escola podia gaudir de les seves mostres.
Durant
tot el dia, els nostres alumnes van visitar els diferents ambients i van poder observar de prop els experiments que els protagonistes del Cicle Mitjà i Superior proposaven. A més, les famílies dels alumnes participants, van entrar al recinte durant tota la jornada i van poder compartir l'experiència amb els seus fills/es.
La I FIRA CIENTÍFICA BIP ja és tota una realitat i un èxit! Esperem que en pròximes edicions tant alumnes com pares puguin participar d'aquesta iniciativa que ha inundat l'escola de ciència.
Us deixem el programa de la fira i algunes fotos de l'experiència.
AMBIENT
|
NOM PROJECTE
|
PARTICIPANTS
|
DESCRIPCIÓ
|
REACCIONS QUÍMIQUES (LABORATORI)
|
“L’ou
que salta”
|
Amine
|
Ou amb
vinagre
|
“Volcà”
|
Angie
|
Volcà
en erupció amb vinagre, bicarbonat, colorant
|
|
“Font
de Coca-Cola”
|
Alba,
Marina i Sara
|
Raja
com una font quan surt per l’orifici amb les canyetes.
|
|
“La
fúria del volcà!”
|
Dani S,
Erik Z, Lucía, Lavinia, Claudia, Ignasi
|
Volcà
en erupció amb vinagre, bicarbonat, colorant
|
|
“Lámpara
de lava”
|
Naiara,
Joanna
|
Reacció
química (aigua, oli, colorant)
|
|
“Torre
de densitats”
|
Alba
López
|
Recipient
amb productes de diferents densitats.
|
|
“Volcà”
|
Iván
Pérez
|
Volcà
en erupció amb vinagre, bicarbonat, colorant
|
|
“Experiments
a casa”
|
Yaiza,
Jana, Judith, Aroa, Emma
|
Fluid
no newtonià.
Font de
color.
Cromatografia.
|
|
“El
globus que s’infla sol”
|
Alba,
Tania
|
Reacció
química bicarbonat i vinagre.
|
|
+ CIÈNCIA
(BIBLIOTECA)
|
“Globus
amb pell de taronja”
|
Xavi
|
Globus
que peta amb el contacte amb pell de taronja.
|
“Jugant
amb els colors”
|
Loana,
Lydia, Darinka
|
Fer 3
calidoscopis
|
|
“Tren
magnètic”
|
Maria
L, Alba M
|
Tren
que circula sense tocar les vies gràcies al magnetisme.
|
|
“Tren
de levitació magnètica”
|
Álvaro,
Ian, Teo, Raul
|
Tren
que circula sense tocar les vies gràcies al magnetisme.
|
|
“Circuit
de llimona”
|
Dídac
|
Circuit
que fa encendre bombetes.
|
|
“Potato
Clock”
|
Guillem,
Marcos, Pol, Leo, Victor
|
Bateria
simple amb dues patates creant electricitat que fan funcionar un rellotge.
|
|
“Apple
Clock”
|
Maksim
|
Bateria
simple amb dues pomes creant electricitat que fan funcionar un rellotge.
|
|
ELECTRICITAT
(GIMNÀS)
|
“Motor
homopolar”
|
Yoel
González
|
Motor
de corrent continua.
|
“Màquina
expenedora refrescs”
|
Dani C,
Robinson, Adam
|
Circuit
que s’obre i tanca per expendre un refresc.
|
|
“Tennis”
|
Lucas
|
Circuit
elèctric. Maqueta
|
|
“Robot
amb doble funció”
|
Gisela,
Ainhoa, Maria C
|
Circuit
elèctric. Robot amb llum.
|
|
“La
ciutat”
|
Kelly,
Abigail. MªÁngeles
|
Circuit
elèctric. Maqueta.
|
|
“Camp
de futbol de la llum”
|
Elias,
Mario, Adam
|
Circuit
elèctric.
|
|
“Il·luminació
del Pop and Dream”
|
Álvaro
|
Circuit
elèctric. Hotel
|
|
“Semàfor
elèctric”
|
Dani V,
Àlex R, Àlex L, Quim, Lluis, Paula
|
Circuit
elèctric amb seqüència.
|
(Cliqueu per veure + fotos)
GRÀCIES PER TOT!
No hay comentarios:
Publicar un comentario